מזל טוב! יש לכם אתר. אם זה אתר חדש וזו פעם ראשונה שיוצא לכם להתעסק בתחום, חשוב להבין כמה יסודות בתחום. אם אתם קצת יותר ותיקים סביר להניח שהמילים האלו כבר מוכרות לכם. מילים כמו קידום אתרים, קידום אורגני, SEO, מילות מפתח, אופטימיזצייה למנועי חיפוש, קידום אורגני בגוגל וכדומה.
אבל זה לא משנה אם אתם מתחילים או ותיקים. קידום אתרים בגוגל חשוב לכולם.
איך מתחילים? מה עושים כדי שהאתר שלכם יופיע במקומות החשובים? זה הזמן להתחיל לקרוא ולעבוד!
SEO – אופטימזיציית אתרים למנועי חיפוש
אז מה זה SEO, מה זה קידום אתרים ולמה זה חשוב? (או " יש לי אתר ואני רוצה להגיע מעמוד 5 לעמוד 1")
נתחיל במשהו מאוד בסיסי. חפשו כל מושג בגוגל, או בכל מנוע חיפוש אחר, לשומרי הפרטיות ביניכם.
קיבלתם תוצאות. רשימת אתרים שהופיעו בתוצאות החיפוש המסודרים בצורה מסויימת (למעט המודעות שקופצות בתחילת וסוף הדף). אבל למה הם מסודרים ככה? למה אתר א' הופיע למעלה ואתר ב' הופיע אחריו? איך אפשר להופיע בתוצאות הראשונות של Google?
המושג SEO (Search Engine Optimization) – או באופן יותר ברור, התאמה ואופטימיזציה עבור מנועי חיפוש נותן מענה בדיוק לזה.
לפני שצוללים – כמה עובדות על מנועי חיפוש כמו Google, yahoo, bing, ועוד
בשנים האחרונות ישנם עשרות דפדפנים שמעוניינים להנגיש לכם את האינטרנט ולעשות סדר באתרים.
דפדפנים כמו Google, Opera, Safari, internet Explorer\Edge ועוד משתמשים במנועי חיפוש שונים. כיום ישנם 5 מנועי חיפוש מובילים בין עשרות מנועי חיפוש – Google, Microsoft Bing, Yahoo, Baidu, Yandex, DuckDuckGo.
למה זה משנה? כמה עובדות על הנושא:
93% מכל התנסות אונליין מתחילה במנוע חיפוש.
גוגל מחזיקה ב-90.3% מסך שוק מנועי החיפוש.
75% מהאנשים לא ממשיכים מעבר לעמוד הראשון במנועי חיפוש!
57% ציינו ש-SEO עזר להם להביא יותר פניות מכל פלטפורמה אחרת (כולל מודעות ממומנות בגוגל!).
14.6% מהפניות דרך מנוע חיפוש באופן אורגני מייצרות עסקה, לעומת סוגי פניות אחרות (לידים קרים, דיוור וכו').
אחוז הנטישה של אתרים שלוקח להם 2(!!) שניות להיטען עומד על כ-50%.
עכשיו, אחרי שהצגנו את הנתונים האלו. נתונים שמראים באופן חד וחלק כמה חשוב להיות בעמוד הראשון במנועי חיפוש, אפשר לדבר על תהליך ה-SEO, קידום אתרים וכמובן קידום אורגני בגוגל.
קידום אתרים כתהליך ארוך של SEO
כמו שאמרנו, גוגל – מנוע החיפוש העיקרי היום ברחבי העולם, בוחן מיליוני אתרים כל יום באמצעות בוטים הבודקים דברים שונים באתר. זאת כדי לעזור למערכת לקבוע מה התוצאה הכי רלוונטית שמתאימה לבקשת החיפוש. ישנם עשרות עד מאות פרמטרים שלא ידועים לכולם. ביניהם מהירות האתר ומשך הזמן שהדומיין קיים. התוכן של האתר חשוב כמו גם הרלוונטיות של התוכן. מעבר לכך המערכת בודקת את כמות הגולשים באתר, זמן שהייה באתר, הפניות מאתרים נוספים ועוד ועוד.
יש דברים שבשבילם צריך המון בקיאות, ידע מקדים ואף תכנות בשביל ש-GOOGLE יזהה את האתר כרלוונטי וימקם אותו באופן אורגני בתוצאות הראשונות.
יש דברים שבשבילם אין צורך בהרבה בקיאות, שעוזרים לקדם את האתר שלכם באופן אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל. קידום אתרים שיכול להביא את האתר שלכם לעמודים הראשונים במנועי החיפוש, לקבל יותר חשיפה, הקלקות ועסקאות.
מחקר מילות מפתח – איך בכלל מישהו מגיע לאתר שלכם?
מילות מפתח הן חלק ממש חשוב בכל מנוע חיפוש. אלו מילים שמנועי החיפוש צריכים להבין ולשייך את המשמעות שלהם לאתר שלכם.
כך שאם יש לכם אתר חדרי כושר או חנות פרחים, אתם צריכים לדעת אילו מילות מפתח חשובות לכם.
לצורך זה, נעשה תרגיל קל ופשוט – ניקח אתר ונקרא לו "פרח פרח". האתר הזה הוא של חנות פרחים המציעה משלוחים באזורה.
תחת איזה חיפוש/שאילתה בגוגל (או כפי שאמרנו לפני – מילת מפתח) אתם חושבים שנכון להופיע?
"משלוחי פרחים", "פרחים בטבע" או "פרחים אדומים"?
אם לקח לכם הרבה זמן לענות על זה, זה הזמן להתייעץ עם מקדם אתרים מקצועי. ידעתם לבד? מעולה! אתם כבר בדרך הנכונה. התשובה כמובן היא "משלוחי פרחים". אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי להופיע תחת מילת המפתח הזו בגוגל או כל מילה הרלוונטית לתחום שלכם?
אופטימיזציה לאתר ככלי קידום במנועי חיפוש
בשביל להופיע תחת החיפוש של מילת המפתח, אפשר להשתמש בהופעה וחשיפה אצל אתרים אחרים במגוון צורות. אתרים שקיימים יותר זמן וגוגל מזהה אותם כחזקים ורלוונטיים בגלל שהם עומדים בפרמטרים עליהם דיברנו בהתחלה. אלו יכולים לסייע לכם לטפס לעמודים הראשונים ולצמוח משם. אז מהן הצורות בהן אפשר להופיע באתרים אחרים?
כתבת קידום אורגני (כתבת SEO) ולינקים לאתר
ישנם מקדמי אתרים המציעים כתבות ולינקים לקידום אורגני. המשמעות היא להוסיף באתרים שונים שלהם או של הלקוחות שלהם כתבת תוכן או לינק (תלוי בשירות המוצע). אלו מפנים אל האתר שלכם תחת מילת המפתח שהייתם רוצים להיות מקודמים בה. בחזרה לאתר החנות פרח פרח. הופעה של האתר תחת "משלוחי פרחים" תהיה מאוד משמעותית בשביל החנות הזו.
מה קורה מאחורי הקלעים במנוע החיפוש? מנוע החיפוש מזהה שהאתר המפנה אל אתר חברת פרח פרח מציג תוכן רלוונטי בתחום משלוחי פרחים. אם יש שני אתרים שמציגים תוכן הנוגע למשלוחי פרחים ומקשרים אל אתר פרח פרח אז מנועי החיפוש מזהים שהאתר עוד יותר קשור בנושא. אם יש 10 אתרים שמקשרים…הבנתם את הכוונה.
אלו חלק מהדברים בעבודה היומיומית של מקדם אתרים. כתבות ולינקים כאלו יכולים לעזור לכם לקדם את האתר וגם להופיע תחת מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם. כל זאת ללא כל ידע מקדים או בקיאות בקידום אתרים ו-SEO, תכנות האתר ועוד
קידום אתרים באופן עצמאי - כמה טיפים למי שרוצה לסיום:
אם אתם רוצים לראות איך דברים מתפתחים ולהחליט אחר כך מה לעשות, כמובן שאתם יכולים. אבל כל מי שרוצה לבצע קידום אתרים לבד צריך לשים לב לכמה דברים –
- אתם מכירים את העסק שלכם, לכן חשוב מאוד לעבור על התוכן שנכתב ולתת הערות וכך לוודא שאתם מרוצים מהתוכן. אם יש לכם זמן ורצון תכתבו את התוכן בעצמכם (אף אחד לא מכיר את העסק כמו שאתם מכירים!). אין לכם זמן? ישנם מאות כותבי תוכן שיעשו את העבודה בשבילכם.
- חפשו בגוגל מילות מפתח שקשורות לעסק שלכם, לדוגמא "משלוחי פרחים" ואז תראו מה ההשלמה האוטומטית של גוגל מציעה (משלוחי פרחים בתל אביב | משלוחי פרחים מחר וכו'), לעיתים זה יעלה לכם רעיון שקשור לעסק שלכם ויכול להיות תוכן מעניין. לפעמים זה אפילו ייצר עוד אפיק שיווק ורווח.
- יש מלא אתרים שאפשר לבקש מהם מאמרים, אך חשוב ככל הניתן שהאתר שיש בו את המאמר שמפנה לעסק שלכם, יהיה קשור בצורה כזו או אחרת לתחום, כדי שגוגל יזהה את הרלוונטיות – אתר שמדבר על עיצוב זרים יהיה הרבה יותר טוב לאתר משלוחי פרחים מאשר אתר שמדבר על דלתות או אפליקציות.
- תוכן הוא ה-מלך! רוצים לחזק את האתר שלכם? הוסיפו מלא תוכן. ספרו על השירותים שלכם ותוסיפו מילות מפתח שאתם רוצים שיופיעו באתר. אל תשכחו לפני זה לעשות מחקר מילות מפתח! משם, לאורך זמן ולאט לאט תתחילו לטפס בתוצאות החיפוש של גוגל.
כמובן שכל מה שמופיע פה זה על קצה הקרחון, אבל זה מידע חשוב להתחלה!
מרגישים שאתם צריכים עוד מידע? מוזמנים ליצור עימנו קשר בטופס או להסתכל במאמרים נוספים באתר.
שיהיה בהצלחה!